Friday 28 September 2012

Public Busphone,bas tercanggih ??



Situasi yang hari-hari Lia kene tempoh..

SITUASI SENGAL

Bank           :boleh sambungkan saya dengan encik mohd hafiz?
Receptionist :ok,boleh saya tahu mohd hafiz dari department mana?
Bank           :ohh dia DRIVER BAS.
Receptionist :Maaf cik nak bercakap dengan dia atau nak comfirmation staff?
Bank           :sambungkan pada dia plizzz!!
Receptionist :Maaf cik tiada sambungan untuk dia.(tahan gelak)
Bank           :kenapa pulak??!!
Receptionist :sebab dia DRIVER BAS,dan atas bas TIADA telefon. (hahahaha)
Bank            :ohhh ok. -terus hempas ganggang-

SITUASI TAK PAHAM BAHASA

Bank           :Saya nak bercakap dengan mohd fuad
Receptionist :Mohd Fuad dari department mana cik.
Bank           :Tak pasti cik,kat sini dia tulis Operation
Receptionist : Maaf cik operation,kita tiada sambungan.Cik boleh buat comfirmation staff dulu.
Bank           :Tapi cik kenal dia tak?
Receptionist : Tak cik,..
Bank           :Tapi cik boleh pesan kat dia suruh call saya balik?
Receptionist :(tarik nafas panjang) cik saya tak kenal dia ,cik boleh call HR untuk comfirmation staff.
Bank           :Tapi cik kan keje sana ,cik tak kenal ke dengan dia ke?
Receptionist :TAK.cik call HR dulu..untuk comfir...(Bank terus letak ganggang)

SITUASI BERLAGAK

Bank           :Saya nak cakap dengan Rohaizat.
Receptionist :Dari department mana ye?
Bank           :Dia MANAGER .
Receptionist :Manager department mana cik?
Bank           :Ehhh awak ni dia MANAGER kat situ takkan tak kenal kot.
Receptionist:Yelah cik dari depatment mana ,sini banyak department.
Bank           :Saya tak tahu ,Bos kat sendiri pon tak kenal ke??
Receptionist :Memangla dia MANAGER ,tapi bukan bos saya,dan kalau cik tak tahu kan department mana sila buat comfirmation dulu.company ni besar dan BANYAK depatment.
Bank           :ohh ok..

KESIMPULAN:Kesian dengan bank2 yang selalu call tu.Lia tahu la dorang stress tapi budi bahasa tu kena la terapkan dalam diri.Ini tak tahu nak menengking je.

::BAJET 2013 akan lancar bas baru siap ada telefon ,SENANG bank ni nak cari driver....hehehehe...



No comments:

Post a Comment