Sunday 30 September 2012

Jiran yang super power..,

Petang tadi tengah semua orang ngah relex tengok spongebob..
Tetiba adik lia ada bau terbakar..Lia gi cek dekat dapur takot kalau mak ada masak apa apa ke. . Tapi tak ada..bila buka tingkap dapur,rupa-rupanya bau tu datang dari luar..
Adik Lia (anis) cakap ada asap dari rumah jiran sebelah.. Lia pergi tengok memang betol asap dah banyak keluar dari tingkap dapur.,
Mak dah pergi cari jiran jiran yang lain sebab kami tengok pintu berkunci kami panggil tak ada orang menjawab. Bukan setakat panggil je tapi sambil  ketuk pagar dah macam nak tercabut.Ketuk tingkap macam nak pecah.tetap juga tak ada yang menyahut.
Datang seorang  abang ni terus tarik pili bomba nak jirus dari celah tingkap..malangnya air pula kecik je..
Dia terus pecahkan tingkap tu..bila nak pecahkan tingkap yang ke3 tetiba ada orang menyahut "ok abang ok abang ada orang kat rumah."

Ya Allah rupanya ada orang kat rumah, 1family dia  tido.. Jiran jiran yang lain semua eleng kepala, yang bongok nya si Ayah boleh salahkan anak dia yang baru umur 11tahun,. Mak lia minta maaf sambil tu bagi tahu yang kitorang semua dah ketuk, orang tu cuma angguk je.. Dan hempas pintu. Woowww.. Itu tanda TERIMA KASIH.??
Jiran cina Lia cakap "ini orang arr tak ada betol oww.."

Bila keadaan dah reda, mak dia dari blok lain datang tengok, dan dia boleh cakap orang pecah rumah dia tanpa sebab dan tak panggil diorang pon.dan boleh cakap diorang TAK TIDO. Ok ini last kitorang jiran jiran tolong orang yang teruk macam tu..

::hidup berjiran sentiasa saling membantu,. ^__^

3 comments:

  1. perghhhh itu jilan aaa, memang x dak sivik punya olang ooo...

    isk, sakit ati pulak kita yang hajat nak menolong dikatakan gitu kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. lepas ni mungkin jiran2 fikir 2x nak tolong dia bila kesusahan..kan...

      Delete